Raport z przeprowadzonego etapu Indywidualnego Planu Konsultacji (IPK) w Gminie Zabłudów
IMiejscowy plan zagospodarowania przestrzennego części obrębów geodezyjnych Olszanka i Sieśki w gminie Zabłudów (tereny obsługi komunikacji i turystyki - Uchwała nr XXX/278/2017 Rady Gminy Zabłudów z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obrębów geodezyjnych Olszanka i Sieśki w gminie Zabłudów (tereny obsługi komunikacji i turystyki). Dokument jest dostępny do pobrania w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Zabłudowie, pod adresem: http://um.zabludow.wrotapodlasia.pl/ w zakładce konsultacje.
etap konsultacji : drugi (w rozumieniu Regulaminu konkursu POWR.02.19.00-IZ.00-00-004/15)
etap IPK: wrzesień - grudzień 2018r.
II. INFORMACJA O PRZEBIEGU PROCESU KONSULTACJI SPOŁECZNYCH
1. Konsultacje przeprowadzono w terminie:
1) MAPY INTERAKTYWNE: listopad-grudzień 2018r.
2) METODA PUNKT INFORMACYJNY: 02-26 listopad 2018r.
3) METODA APLIKACJA NA SMARTFON LuPe: październik-listopad 2018r.
2. Cele konsultacji :
1) wspólne wypracowanie pożądanej struktury terenu – wyznaczenie terenów przeznaczonych pod zabudowę usługową, która przyczyni się do rozwoju terenu oraz tworzenia nowych miejsc pracy.
2) dotarcie do jak najszerszej grupy osób zainteresowanych ustaleniami przyszłego planu miejscowego
z informacją o możliwości uczestniczenia w procesie planistycznym oraz zachęcenie do wzięcia udziału w świadomym kreowaniu otaczającej przestrzeni.
3) przekazanie informacji dotyczących walorów przedmiotowego terenu w sposób obiektywny i profesjonalny a jednocześnie dostępny i przekonujący
4) określenie wymaganych rozstrzygnięć stosownie do problematyki planu miejscowego w formie koncepcji planu, w tym przypadku uwzględniając:
- rozwój turystyczny gminy,
- możliwość tworzenia nowych miejsc pracy dla lokalnej społeczności, lokalizację inwestycji celu publicznego (stacja paliw),
5) zwrócenie uwagi osób zainteresowanych na potrzebę dostosowania architektury do lokalnych standardów i tradycji oraz wypracowanie przyszłych zapisów planu w tym zakresie.
3. Konsultacje przeprowadzono na podstawie:
a) Uchwała Nr V/31/2015 Rady Miejskiej w Zabłudowie z dnia 24 marca 2015r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami gminy Zabłudów (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2015r., poz. 1183).
b) zgodnie z Kanonem Lokalnych Konsultacji Społecznych.
4. Osoby odpowiedzialne za proces konsultacji (wraz z danymi kontaktowymi):.....
Gospodarz procesu konsultacji : Wiesław Dąbrowski – Zastępca Burmistrza Zabłudowa, tel. 85 718 81 00 wew. 25, e-mail: zastepca@zabludow.pl
Koordynator procesu konsultacji w gminie: arch. Jerzy Grabowski – główny specjalista ds. Urbanistyki w Referacie Rolnictwa i Gospodarki Gruntami w Urzędzie Miejskim w Zabłudowie, tel. 85 718 81 00 wew. 40, e-mail: planowanie@zabludow.pl
Specjalista ds. obsługi narzędzia opartego o system GIS Podlaskie: Elżbieta Zajączkowska inspektor ds. planowania przestrzennego w Referacie Rolnictwa i Gospodarki Gruntami w Urzędzie Miejskim w Zabłudowie, tel. 85 718 81 00 wew. 27, e-mail: planowanie@zabludow.pl
5. Informacja o działaniach podjętych w ramach Indywidualnego Planu Konsultacji (w rozumieniu Regulaminu konkursu POWR.02.19.00-IZ.00-00-004/15) wraz z omówieniem zastosowanych narzędzi konsultacyjnych:
Lp. |
działania |
Opis wykonanych czynności i zastosowanych technik konsultacyjnych w ramach IPK/ rezultaty |
1. |
ANALIZA UWZGLĘDNIENIA WYNIKÓW KONSULTACJI PRZEPROWADZONYCH W RAMACH I ETAPU W WYKŁADANYM PROJEKCIE DOKUMENTU PLANISTYCZNEGO wrzesień 2018r. |
Dokonano analizy raportu z przeprowadzonego I etapu konsultacji; zweryfikowano cele konsultacji. |
2. |
PRZYGOTOWANIE PLANU KONSULTACJI wrzesień 2018 r. |
Dokonano optymalnego doboru technik konsultacji, zidentyfikowano zasoby zewnętrzne, w tym określeno czas i miejsca na wdrożenie działań, określono kanały informacji i komunikacji, przygotowano materiały na potrzeby konsultacji, opracowano szczegółowy plan działań, w tym określono harmonogram i kosztorys realizacji poszczególnych technik konsultacji. |
3. |
WDROŻENIE PLANU KONSULTACJI POPRZEZ WSPÓŁPRACĘ Z MIESZKAŃCAMI I PRACOWNIĄ URBANISTYCZNO-PLANISTYCZNĄ NA ETAPIE WPROWADZANIA ZMIAN wrzesień 2018 r. |
Wykonano materiały informacyjne. Umieszczono na stronie internetowej gminy informację o konsultacjach. W ramach metody mapy interaktywne umieszczono na stronie internetowej informację o możliwości korzystania z interaktywnego narzędzia konsultacyjnego opartego o GIS Podlaskie, oraz hiperłącza do tego narzędzia. Zbierano uwagi za pomocą narzędzia, po zakończeniu procesu zbierania uwag został sporządzony protokół uwag. W ramach metody punkt konsultacyjny: zakupiono wyposażenie punktu, prowadzono systematycznie, codziennie proces zbierania uwag, dokumentowano zbieranie uwag bez zniekształceń, sporządzono protokół uwag. W ramach metody aplikacja na smartfon LuPe zbierano uwagi za pomocą narzędzia, sporządzono protokół uwag. Na bieżąco dokumentowano przebieg konsultacji w postaci protokołów i przekazywano je beneficjentowi. |
4. |
ROZPATRZENIE UWAG ORAZ SFORMUŁOWANIE INFORMACJI O WYNIKACH KONSULTACJI: wrzesień-październik 2018r. |
Rozpatrzono uwagi wniesione podczas konsultacji z uwzględnieniem interesu publicznego. Sformułowano informację o wynikach konsultacji w postaci raportu z przeprowadzonego II etapu konsultacji społecznych. Przekazano raport pracowni architektoniczno-urbanistycznej ze wskazaniem uwag do naniesienia zmian w projekcie dokumentu planistycznego. Upubliczniono raport zawierający wykaz uwag uwzględnionych i nieuwzględnionych - w ciągu 21 dni od dnia zakończenia procesu konsultacji za pomocą wszystkich dostępnych kanałów informacyjnych stosowanych w procesie konsultacji. |
5. |
PRZYGOTOWANIE I PRZEKAZANIE PROJEKTU DOKUMENTU PLANISTYCZNEGO RADZIE GMINY DO UCHWALENIA - |
Naniesiono zmiany w projekcie dokumentu planistycznego przez pracownię architektoniczno-urbanistyczną na podstawie przyjętych uwag; przygotowano projekt dokumentu planistycznego i listy nieuwzględnionych uwag; w dniu 14.12.2018r. przekazano projekt dokumentu wraz z listą nieuwzględnionych uwag pod obrady Rady Gminy. |
6. Informacja o tym, w jaki sposób zapewniono powszechność konsultacji, tzn. dostępność czasu i miejsca konsultacji dla wszystkich uczestników, w tym osób o szczególnych potrzebach:
1. MAPY INTERAKTYWNE: Mapa interaktywna jest techniką przydatną dla osób, które z różnych powodów nie mogą wziąć udziału w spotkaniach bezpośrednich np. dla osób niepełnosprawnych ruchowo, starszych, rodziców małych dzieci.
2. METODA APLIKACJA NA SMARTFON LuPe: październik-listopad 2018r. – informacja o możliwości wzięcia udziału w konsultacjach została ogłoszona na stronach internetowych urzędu, wydrukowane zostały także plakaty informujące o prowadzonych konsultacjach, które zawieszono w Urzędzie Miasta oraz na tablicach ogłoszeń. Głosowanie dostępne było dla wszystkich przez całą dobę w okresie od października do końca listopada po zainstalowaniu na smartfon lub komputer aplikacji LuPe.
3. METODA PUNKT KONSULTACYJNY: październik-listopad 2018r. - Zapewniono dostępność czasu poprzez organizację specjalnego otwartego miejsca (sala konferencyjna Urzędu Miasta w Zabłudowie), w którym uczestnicy konsultacji mogli zapoznać się z dokumentacją dotyczącą dokumentu planistycznego oraz materiałami informacyjnymi, złożyć swoje uwagi, przedyskutować z kompetentnymi osobami interesujące ich kwestie. Zapewniono dostępność miejsca poprzez odpowiedni jego dobór z zachowaniem szczególnej dbałości o potrzeby różnych uczestników konsultacji oraz z dużą uważnością na niwelowanie przewidywanych barier, tak aby zapewnić uczestnictwo szerokiemu gronu mieszkańców z uwzględnieniem specyficznych potrzeb tych osób uwarunkowanych takimi przesłankami jak np. wiek, pochodzenie, niepełnosprawność i inne przesłanki.
4. Zapewniono także możliwość dojazdu dla osób niepełnosprawnych. Z punktu można było skorzystać poza godzinami pracy.
III. INFORMACJA O ZEBRANYCH UWAGACH (PROPOZYCJACH, OPINIACH I REKOMENDACJACH):
Lp. |
Nazwa podmiotu/imię i nazwisko osoby zgłaszającej uwagę |
Treść uwagi |
Odniesienie się urzędu do wniesionej uwagi (uzasadnienie) |
1. |
Mieszkańcy gminy głosujący poprzez aplikację LuPe. W ramach prowadzonych konsultacji do końca listopada 2018r. ankietę wypełniło 11 osób. |
Na pytanie czy wskazany teren jest właściwy na lokalizację stacji benzynowej i budynków usług hotelarsko-turystycznych odpowiedź na TAK udzieliło 11 osób. Na pytanie czy aprobuje Pan/Pani przedstawione w projekcie planu rozwiązania odpowiedź na TAK udzieliło 9 osób, na NIE 2 osoby. |
Wyniki ankiety potwierdzają zasadność przyjętych rozwiązań w miejscowym planie zagosp. przestrzennego części obr. Olszanka i Sieśki w Gminie Zabłudów (tereny obsługi komunikacji i turystyki). Informacja o wynikach przeprowadzonej ankiety ukaże się na stronie internetowej Urzędu Miasta.
|
2. |
Osoby biorące udział w punkcie konsultacyjnym. W konsultacjach uczestniczyło 8 osób (6 kobiet i 2 mężczyzn).
|
Nie wniesiono uwag merytorycznych
|
Osoby biorące udział w konsultacjach jedynie zapoznały się z projektem miejscowego planu nie wnosząc uwag merytorycznych. |
IV. INFORMACJA O DALSZYM POSTĘPOWANIU DOTYCZĄCYM KONSULTOWANEGO DOKUMENTU
a) Informacja o formach przekazania uwag zebranych podczas konsultacji uczestnikom i opinii publicznej:
Informacja o wynikach przeprowadzonych ankiet i uwag jakie wpłynęły podczas konsultacji ukazała się na stronie internetowej Urzędu Miasta, BIP i GIS Podlasie. Raport z konsultacji został przekazany Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, a także zamieszczony na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń.
b) Informacja o tym, czy przeprowadzone konsultacje wpłynęły na kształt dokumentu i dalszy proces podejmowanych decyzji:
Merytoryczne propozycje i uwagi zostały przekazane Gminnej Komisji Urbanistycznej oraz projektantowi planu.
sobota, 23 listopada 2024
imieniny: Adeli, Klemensa, Felicyty