Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Zabłudowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy serwisu internetowego Gmina Zabłudów.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Urząd dokłada starań, aby na bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej. Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietni a 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, ponieważ poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Treści nieobjęte przepisami
Mapy są wyłączone z obowiązku dostępności. Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty starsze dokumenty zapisane w PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Jedno z takich darmowych narzędzi znajduje się na stronie OnlineOCR . W przypadku braku możliwości skorzystania z powyższego rozwiązania prosimy o telefon do jednostki w celu umówienia alternatywnej metody odczytania lub omówienia dokumentu.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez . Wyniki badania przedstawia Raport z audytu.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Udogodnienia
Prawo wstępu z psem asystującym
Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego referatu lub biura (również z psem asystującym) – pomocą służą w tym zakresie pracownicy Urzędu.
Dostępność tłumacza języka migowego
W celu skorzystania przez osoby uprawnione z pomocy tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Urzędzie Miejskim w Zabłudowie, prosimy o zgłoszenie takiej potrzeby, co najmniej na 3 dni robocze ( z wyłączeniem sytuacji nagłych) przed tym zdarzeniem poprzez:
-
przesłanie zapytania, prośby o umówienie spotkania w Urzędzie na adres um@zabludodow.pl;
-
zgłoszenie telefonicznej prośby przy pomocy osoby przybranej dzwoniąc pod numer: (85) 71 88 100.
Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób uprawnionych, będących osobami niepełnosprawnymi.
Pętla indukcyjna dla osób z aparatami słuchowymi
Inne informacje
W przypadku innych problemów prosimy o kontakt. Osobami odpowiedzialnymi są:
- koordynator ds. dostępności - Anna Halicka, email: a.halicka@zabludow.pl nr tel. 857188 100 nr. wewnętrzny 43,
- kancelaria - Dorota Ignaciuk nr tel. 857188 100 nr. wewnętrzny 21,
- informatyk - Jakub Kuziel nr tel. 857188 100 nr. wewnętrzny 43 email informatyk@zabludow.pl.
- redaktor serwisów internetowych Joanna Jakoniuk, e mail: biuro@zabludow.pl nr tel. 857188 100 nr. wewnętrzny 24,
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anna Halicka - koordynator ds. dostepności — mailowo a.halicka@zabludow.pl lub telefonicznie 857188100.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje dane kontaktowe,
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy,
- sposób kontaktu zwrotnego.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Po wyczerpaniu procedury uzyskania dostępności do dokumentów w Urzędzie skarge na brak dostępności mozna skierować do Rzecznika Praw Obywatelskich
Adres: al. Solidarności 77 00-090 Warszawa
Adres e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
Telefon: (22) 55 17 700
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
EcoHarmopnogram - aplikacja do obsługi powiadomień dla mieszkańców. Obsługuje terminarz wywozu odpadó komunalnych http://www.ecoharmonogram.pl
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynku
Wejście do budynku możliwe jest z dwóch stron budynku:
- wejście od strony ul. Rynek – brak dostępu dla osób niepełnosprawnych ruchowo (schody);
- wejście od ul I Dywizji - brak dostępu dla osób niepełnosprawnych ruchowo (schody).
Budynek Urzędu Miejskiego w Zabłudowie nie jest wyposażony w windę i platformę.
Dostosowanie parkingów
Do budynku urzędu prowadzą dwa wjazdy - jeden od ul. Rynek, drugi od ul. I Dywizji, gdzie urządzono parkingi dla klientów instytucji oraz pracowników, wyznaczając także miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Anna Halicka