Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Zabłudowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy  serwisu internetowego Gmina Zabłudów.

  • Data publikacji strony internetowej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Urząd dokłada starań, aby na bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej. Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietni a 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Filmy  nie posiadają napisów dla osób głuchych, ponieważ poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.

Treści nieobjęte przepisami

Mapy są wyłączone z obowiązku dostępności. Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty starsze dokumenty zapisane w PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Jedno z takich darmowych narzędzi znajduje się na stronie OnlineOCR . W przypadku braku możliwości skorzystania z powyższego rozwiązania prosimy o telefon do jednostki w celu umówienia alternatywnej metody odczytania lub omówienia dokumentu.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:  
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:  

Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez . Wyniki badania przedstawia Raport z audytu.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Udogodnienia

Prawo wstępu z psem asystującym

 Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego referatu lub biura (również z psem asystującym) – pomocą służą w tym zakresie pracownicy Urzędu.

Dostępność tłumacza języka migowego

W celu skorzystania przez osoby uprawnione z pomocy tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Urzędzie Miejskim w Zabłudowie, prosimy o zgłoszenie takiej potrzeby, co najmniej na 3 dni robocze ( z wyłączeniem sytuacji nagłych) przed tym zdarzeniem poprzez:

  • przesłanie zapytania, prośby o umówienie spotkania w Urzędzie na adres um@zabludodow.pl;
  • zgłoszenie telefonicznej prośby przy pomocy osoby przybranej dzwoniąc pod numer: (85) 71 88 100.

Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób uprawnionych, będących osobami niepełnosprawnymi.

Pętla indukcyjna dla osób z aparatami słuchowymi

Inne informacje

W przypadku  innych problemów prosimy o kontakt. Osobami odpowiedzialnymi są:

  • koordynator ds. dostępności - Anna Halicka, email: a.halicka@zabludow.pl nr tel. 857188 100 nr. wewnętrzny  43,
  • kancelaria - Dorota Ignaciuk nr tel. 857188 100 nr. wewnętrzny  21,
  • informatyk - Jakub Kuziel  nr tel. 857188 100 nr. wewnętrzny  43 email informatyk@zabludow.pl.
  • redaktor serwisów internetowych Joanna Jakoniuk, e mail: biuro@zabludow.pl nr tel. 857188 100 nr. wewnętrzny  24,

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anna Halicka - koordynator ds. dostepności — mailowo a.halicka@zabludow.pl lub telefonicznie 857188100.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje dane kontaktowe,
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy,
  • sposób kontaktu zwrotnego.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Po wyczerpaniu procedury uzyskania dostępności do dokumentów w Urzędzie skarge na brak dostępności mozna skierować do Rzecznika Praw Obywatelskich

Adres:

al. Solidarności 77 00-090 Warszawa

Adres e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl

Telefon: (22) 55 17 700

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

EcoHarmopnogram -  aplikacja do obsługi powiadomień dla mieszkańców. Obsługuje terminarz wywozu odpadó komunalnych http://www.ecoharmonogram.pl

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynku

Wejście do budynku możliwe jest z dwóch stron budynku:

  • wejście od strony ul. Rynek – brak dostępu dla osób niepełnosprawnych ruchowo (schody);
  • wejście od ul I Dywizji - brak dostępu dla osób niepełnosprawnych ruchowo (schody).

Budynek Urzędu Miejskiego w Zabłudowie nie jest wyposażony w windę i platformę.

Dostosowanie parkingów

 Do budynku urzędu prowadzą dwa wjazdy - jeden od ul. Rynek, drugi od ul. I Dywizji, gdzie urządzono parkingi dla klientów instytucji oraz pracowników, wyznaczając także miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Anna Halicka

a.halicka@zabludow.pl

Powrót na początek strony