Tekst odczytywalny maszynowo

Zadania Gminy Zabłudów (gmina miejsko-wiejska):

Wykonujemy zadania własne i zlecone (zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym). Zajmujemy się sprawami publicznymi o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżonymi ustawami na rzecz innych podmiotów (takich jak: samorząd powiatowy, wojewódzki czy administracja państwowa) oraz zadaniami zleconymi z zakresu administracji rządowej. Na czele urzędu stoi burmistrz.

Urząd Miejski w Zabłudowie zajmuje się:

  • sprawami obywatelskimi: meldunkami, dowodami osobistymi, wpisem na listę w przypadku wyborów,
  • sprawami z zakresu obsługi przedsiębiorców m.in.: dokonywanie wpisów związanych z działalnością gospodarczą, udzielanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu, wydawanie licencji na taksówkę,
  • sprawami z zakresu aktów stanu cywilnego: udzielanie ślubów cywilnych, wydawanie aktów zgonu, odpisy aktu cywilnego, rejestracja dziecka,
  • sprawami związanymi z nieruchomościami: wnioski o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, podziały działki, numeracja porządkowa, wydawanie zaświadczeń o rewitalizacji,
  • sprawami z zakresu podatków i opłat lokalnych: m.in. naliczanie i egzekwowanie podatku: od nieruchomości, leśnego, rolnego,
  • sprawami z zakresu ochrony środowiska m.in.: gospodarka odpadowa, melioracyjna, opieka nad zwierzętami, ochrona jakości powietrza, usuwanie drzew i krzewów, przyjmowanie i weryfikacja deklaracji odpadowych,
  • sprawami z zakresu inwestycji m.in.: zlecania projektowania, budowy i utrzymania dróg, oświetlenie, mała architektura,
  • sprawami z zakresu oświaty: prowadzenie szkół podstawowych, dotowanie niepublicznych przedszkoli i szkół podstawowych,
  • sprawami z zakresu pozyskiwania funduszy zewnętrznych oraz przygotowywania strategii gminnych,
  • sprawami z zakresu promocji, kultury i zdrowia m.in. bieżące informowanie mieszkańców o sprawach gminy, organizacja wydarzeń i uroczystości miejskich, wdrażanie programów zdrowotnych, organizacji konkursów dla organizacji pozarządowych,
  • współpracą ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.

Wykonujemy swoje zadania dzięki ustawowo zagwarantowanemu prawu pozyskiwania dochodów własnych, a także korzystaniu ze środków budżetu państwa w formie subwencji oraz dotacji.

Dochody własne gminy stanowią wpływy z podatków i opłat lokalnych, udziały  w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa ze sprzedaży i dzierżawy majątku gminy, odsetki z lokat bankowych i nieterminowych wpłat, spadki, zapisy i darowizny.

Gospodarka finansowa gminy opiera się o budżet gminy, czyli roczny plan finansowy jej dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów.

Urząd Miejski w Zabłudowie jest jednostką organizacyjną Gminy. Świadczy pomoc w zakresie realizacji uchwał rady miejskiej, określonych przepisami prawa. Organizację i zasady funkcjonowania urzędu gminy, określa regulamin organizacyjny, nadany przez burmistrza w drodze zarządzenia. Link do Regulaminu Organizacyjnego

Struktura Gminy Zabłudów

Organami gminy są rada miejska oraz burmistrz.

Rada miejska jest organem stanowiącym i kontrolnym. Uchwalanie statutu gminy należą do wyłącznej właściwości rady. Rada Miejska ustanawia akty prawa miejscowego w formie uchwał.

Funkcję organu wykonawczego pełni burmistrz. Kieruje on bieżącymi sprawami gminy, reprezentuje ją na zewnątrz. Korzysta z pomocy urzędu gminy, który jest wyspecjalizowanym aparatem administracyjnym. Decyzje podejmowane przez urząd gminy są wydawane jedynie w imieniu i z upoważnienia burmistrza.

W strukturze organów gminy, ważne miejsce zajmują sekretarz i skarbnik gminy. Sekretarz odgrywa ważną rolę w działalności samorządu, a skarbnik w polityce finansowej gminy.

Gmina wykonuje swoje zadania poprzez urząd miejski, a także gminne jednostki organizacyjne.

Dostępność Urzędu Miejskiego w Zabłudowie

Urząd jest częściowo dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami.

W pobliżu budynków są miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Kontakt z Urzędem Miejskim w Zabłudowie

W ten sposób możesz skontaktować się z urzędem:

  • napisać pismo i wysłać je na adres: Urząd Miejski w Zabłudowie ul. Rynek 8 16-060 Zabłudów,
  • przynieść pismo i inne dokumenty do sekretariatu Urzędu ,
  • napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl, adres skrzynki urzędu: k00kin5v3y/skrytka nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
  • napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mail: um@zabludow.pl
  • wysłać faks pod numer 85 7188 100 w 44
  • zadzwonić pod numer 85 7188 100, 85 7188 122, 85 7188 189
  • przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu (zaleca się wcześniejsze umawianie na spotkanie). Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00

Oficjalna strona internetowa Urzędu Miejskiego w Zabłudowie znajduje się pod adresem: www.zabludow.pl . Podstawowe informacje dotyczące pracy Urzędu znajdziesz też na stronie Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.um.zabludow.wrotapodlasia.pl

 

sobota, 23 listopada 2024

imieniny: Adeli, Klemensa, Felicyty

Powrót na początek strony